ГоловнаУроки мужностіАбітурієнтуДосягненняПроектиГазетаЩоденник КолективДержзакупівлі

 

Наша адреса: вул. Севастопольська, 17, корп. №4 ДМАм.Дніпропетровськ, Українател.(+380562)46-23-86; e-mail:medl@email.com.ua

 

ПРОЕКТ ЮНЕСКО

"ВЕЛИКИЙ ВОЛЗЬКИЙ РІЧКОВИЙ ШЛЯХ - ОБ'ЄДНАННЯ БАЛТІЙСЬКОГО, ЧОРНОГО ТА КАСПІЙСЬКОГО МОРІВ В ІМ'Я ВСЕСВІТНЬОЇ ОСВІТЯНСЬКОЇ СПАДЩИНИ ДЛЯ СТАЛОГО РОЗВИТКУ"

 

У жовтні 2004 року в м.Казані (Російська Федерація) за участю асоційованих шкіл ЮНЕСКО Росії, голів координаційних рад ПАШ ЮНЕСКО ряду країн, у т.ч. України, відбувся міжнародний семінар, який офіційно започаткував проект ЮНЕСКО "Великий Волзький річковий шлях - об'єднання Балтійського, Чорного та Каспійського морів в ім'я всесвітньої освітянської спадщини для сталого розвитку". Казанський заклик підтримали представники таких країн: Азербайджану, Болгарії, Німеччини, Грузії, Ірану, Казахстану, Латвії, Литви, Польщі, Російської Федерації, Румунії, Туреччини, України, Фінляндії, Швеції, Естонії.

Метою проекту є залучення учнівської молоді з 16 країн Волзького регіону та регіонів Балтійського, Чорного і Каспійського морів до збереження і сприяння розвитку всесвітньої спадщини і біосферних заповідних місць з допомогою ефективного використання інформаційно-комунікаційних технологій.

Це перша освітянська ініціатива в контексті просування Десятиріччя освіти для сталого розвитку та платформа для розширення міжкультурного діалогу, солідарності, формування вміння вчитися жити разом в гармонії з навколишнім середовищем. Проект був схвалений Генеральною конференцією ЮНЕСКО на 32-ій сесії (2003р.).

Участь у проекті передбачає:

  • розробку та запровадження сучасних інформаційних засобів та навчальних технологій;

  • підготовку методичних рекомендацій щодо проведення міждисциплінарних уроків, семінарів, курсів за вибором, факультативів;

  • організацію міжрегіональних та міжнародних акцій щодо реалізації гуманістичних принципів ЮНЕСКО;

  • обмін результатами зі школами-партнерами в інших країнах з використанням інформаційно-комунікаційних технологій.

Працювати за проектом ЮНЕСКО в Україні "Великий Волзький річковий шлях" виявили бажання: Києво-Могилянський колегіум, гімназія №191 (м.Київ), фінансовий ліцей (м.Київ), ліцей міжнародних відносин №51 (м.Київ), Дніпропетровський обласний медичний ліцей-інтернат Дніпро, Українська приватна гімназія (м.Львів), Сімейна школа "Аист" (м.Вінниця), Севастопольський ліцей №1, Маріїнська гімназія (м.Одеса), міська гімназія №1 (м.Конотоп), загальноосвітня школа №6 (м.Біла Церква), спеціалізована школа №211 (м.Київ).

 

Координують роботу:

  • Константинова О.М. - голова координаційної ради, національний координатор ПАШ ЮНЕСКО України,

  • Глоба М.К. - головний спеціаліст Міністерства освіти і науки України,

  • Шпакович Т.І. координатор Національної комісії України у справах ЮНЕСКО.

 

У роботі над проектом Великий Волзький річковий шлях

Дніпропетровський обласний медичний ліцей-інтернат Дніпро  обрав свій проект:

"Подорож уздовж Дніпра і Волги, побережжя Чорного моря та Криму"

з терміном виконання 2005-2009рр.

 

Мета: вивчення особливостей територій Придніпровя і Поволжя, побережжя Чорного моря та Криму, консолідація зусиль колективів шкіл, що знаходяться в різних країнах для захисту територій басейнів рік, спілкування, обмін досвідом, проведення спільних семінарів, конференцій, експедицій.

 

Задачі:

  • вивчити методики дослідження стану води і ґрунту, створити методичне і матеріальне забезпечення для впровадження у навчальному процесі комплексного обстеження відповідних проб;

  • зібрати статистичні дані про динаміку стану води і ґрунту за останні 5 років за даними санітарно-епідеміологічних станцій і екологічних центрів і провести дослідження самостійно;

  • встановити контакти зі школами, що працюють у даному проекті за аналогічною темою в регіонах Дніпра і Поволжя, для обміну інформацією, формування банку даних і обміну досвідом;

  • робота за програмою ДОМЛІ Дніпро стосовно піклування над памятником І. Манжурі та прилеглою ділянкою Севастопольського парку;

  • проводити науково-екологічні експедиції (спільно зі школами-партнерами) у заповідних районах (Софіївський дендропарк м Умань, Камяна Могила, Солоний Лиман, Дніпровсько-Орільський заповідник) Придніпровя;

  • здійснити Інтернетподорожі по заповідних територіях Поволжя та оформити стенд;

  • викладачам розробити тематику курсових і науково-дослідних робіт для учнів ліцею з одержанням результатів дослідження й аналізу територій, флори і фауни Придніпровя;

  • опублікувати матеріали з роботи над проектом у засобах масової інформації, проводити семінари і конференції за тематикою проекту, брати участь у студентських наукових конференціях з доповідями результатів по проекту;

  • використовувати сучасні засоби комунікацій для одержання інформації, обміну досвідом, публікацій про хід і результати проекту.

 

Етапи виконання проекту:

 

1. Ознайомлювальний: Знайомство з цілями і задачами проекту, вибір активної групи учнів, куратора проекту. Постановка цілей і задач.

Терміни: листопад 2004 червень 2005 року. Результати: Сформовано команду, що працює над проектом, визначені задачі і шляхи реалізації.

 

2. Пошуково-методичний: Ознайомлення з методиками, збір статистичних даних, пошук шкіл-партнерів, вибір тематики і написання курсових робіт.

Терміни: вересень 2005 квітень 2006 року. Результати: встановлено зв'язки зі школами-партнерами, отримані дані статистичних досліджень, отримані результати написання курсових робіт, поставлені задачі експериментів, визначена тематика науково-дослідних робіт, визначені зони екологічної кризи.

 

3. Експериментальний: Проведення експериментів у лабораторіях і виїзних експедиціях, організація Інтернет-конференцій зі школами-партнерами, проведення семінарів, обмін досвідом.

Терміни: квітень 2006 червень 2009 року. Результати: Розроблено план проведення виїзних експедицій і проведені науково-екологічні експедиції в заповідні і зони екологічної кризи Придніпровя, Волги, Криму, отримані результати досліджень. Проведено Інтернет-конференції зі школами партнерами, семінари.

 

4. Науково-дослідний: Написання науково-дослідних робіт школярів, участь у наукових семінарах, конференціях. Терміни: квітень 2006 червень 2009 року. Результати: підведені підсумки написання науково-дослідних робіт, оброблені отримані результати, проведені захисти робіт у конкурсах - захистах МАН України. Опубліковано тези науково-дослідних робіт, проведені семінари.

 

5. Практичний: Організація і проведення заходів в екологічно несприятливих зонах.

Терміни: квітень 2006 червень 2009 року. Результати: розроблено графік проведення і комплекс заходів у екологічно несприятливих зонах.

 

Очікувані результати роботи над проектом: 

  • виховання екологічної свідомості підростаючого покоління, здатного в майбутньому усвідомлено вирішувати проблеми навколишнього середовища;

  • формування поняття про глобальність екологічних проблем;

  • пошук форм і методів цілеспрямованого спілкування школярів різних країн для консолідації зусиль захисту навколишнього середовища з використанням інформаційно-комунікаційних технологій;

  • рішення локальних проблем силами школярів;

  • популяризація діяльності школярів України в міжнародних програмах і проектах.

 

Робота над проектом ведеться у кількох напрямках:

1. Вивчення і сприяння розвитку всесвітньої спадщини та історії рідного краю;

2. Залучення учнів ліцею до збереження біосферних заповідних місць;

3. Впровадження широкого застосування новітніх інформаційно-комунікаційних технологій.

 

В рамках проекту за даними напрямками проводиться така робота:

 

1. Ознайомлення учнів, які вступили в ліцей, з роботою, яку проводить Дніпропетровський обласний медичний ліцей-інтернат Дніпро по міжнародному проекту. Форма проведення День дублера.

День дублера 2008: учень 10 класу Думанський В. проводить урок інформатики в 11 класіНа початку жовтня кожного року учні 10-х та 11-х класів беруть на себе відповідальність провести весь день в ролі вчителя. Заздалегідь складається розклад, учні-вчителі складають плани, завдання та проводять нестандартні уроки з різних предметів: біології, хімії, фізики, історії, інформатики, української мови та літератури. Учням надається можливість відчути себе вчителями, і цей день вони намагаються провести якомога цікавіше, з користю як для себе, так і для інших учнів. В День дублера ліцеїсти знайомлять нових учнів ліцею з роботою над міжнародним проектом Великий Волзький річковий шлях. Тому уроки присвячені залученню учнівської молоді до збереження і сприяння розвитку всесвітньої спадщини і біосферних заповідних місць. За результатами цього дня оформлюється стенд.

 

2. Поїздка творчої групи в рамках міжнародного проекту GVRR до загальноосвітньої школи №1016 м.Москви, Росія.

В рамках проекту Дніпропетровський обласний медичний ліцей-інтернат Дніпро" за допомогою Інтернету знайшов школу-партнера з Росії. З 10 по15 травня 2006 року делегація ліцею у складі 18 учнів та 3 педагогів відбула до Москви для проведення спільних заходів освітнього і природознавчого спрямування зі загальноосвітньою школою №1016.

Програма спільних заходів:"Візитка" медичного ліцею

  • Візитка представлення навчальних закладів ЗОШ №1016 м.Москви та Дніпропетровського обласного медичного ліцею-інтернату "Дніпро";

  • ознайомлення з досвідом роботи ЗОШ №1016 м.Москви;

  • конференція учнів за тематикою проекту "Водні басейни наших регіонів";

  • практичне лабораторне заняття;

  • відвідування шкільних музеїв: історичного та Рідні джерела;

  • ознайомлення з визначними пам'ятками Москви з наступним змаганням учнів на знання історичних, культурно-краєзнавчих аспектів, зв'язків двох країн;

  • обмін досвідом з питань організації навчально-виховного процесу.

Під час конференції заслухані доповіді ліцеїстів з використанням мультимедійних презентацій:

  • Характеристика Дніпропетровської області;

  • Презентація Дніпропетровського обласного медичного ліцею-інтернату Дніпро"

  • Робота ліцею "Дніпро" за проектом Великий Волзький річковий шлях";

  • Характеристика водних басейнів України;

  • Біосферні заповідні місця Дніпропетровської області;

  • Екологічний стан Дніпропетровської області.

Делегація ліцею на Красній площіУчні ЗОШ №1016 м.Москви представили учнівські проекти у формі комп'ютерних презентацій шкільних Клубів:

  • Відкрий себе світу;

  • Етносфера; Євроклуб;

  • Територія миру й згоди;

  • Юні друзі Патрімоніто;

  • Здоров'ю - так!;

  • Мандрівник.

Під час перебування у Москві ознайомились з історичними та культурними пам`ятками: Кремль, Оружейна палата, Алмазний фонд, фонд "Третьяковської картинної галереї", Храм Христа Спасителя, меморіальний комплекс "Поклонна гора" та інші.

 

3. Спільна робота зі школою-партнером №1016 м.Москви, Росія, за проектом Козацьку славу збережемо навіки.

 

4. Заходи освітнього, історичного і природознавчого спрямування в Росії за участю шкіл ЮНЕСКО:

Дніпропетровського обласного медичного ліцею-інтернату Дніпро

та середньої загальноосвітньої школи №1 м.Санкт-Петербурга

06 - 12 травня 2009р.

В рамках виконання проекту загальноосвітня школа №1 м.Санкт-Петербурга, асоційована школа ЮНЕСКО, запросила групу учнів і викладачів ліцею провести спільні заходи освітнього, історичного і природознавчого спрямування в Росії в травні 2009 року.

Учасники міжнародного освітнього проектуПодарунки на пам'ятьМета: Обмін досвідом освітніх закладів ЮНЕСКО; вивчення всесвітньої історичної та культурної спадщини Росії та України; проведення переговорів підписання міжнародної угоди про співробітництво учнівських та педагогічних колективів загальноосвітньої школи №1 м.Санкт-Петербурга та Дніпропетровського обласного медичного ліцею-інтернату "Дніпро".

Склад групи:

Делегація медичного ліцею Дніпро на чолі з директором Журавель Т.О. (12 учнів ліцею, 3 випускників ліцею, нині студентів ДДМА, 3 педагогів) відбула до Росії для проведення спільних заходів освітнього, історичного і природознавчого спрямування в Росії за міжнародним освітнім проектом ЮНЕСКО Великий волзький річковий шлях із середньою загальноосвітньою школою №1 м.Санкт-Петербурга, директор Власова Т.В.

 

Програма спільних заходів:

  • Візитка представлення навчальних закладів: загальноосвітньої школи №1 м.Санкт-Петербурга та Дніпропетровського обласного медичного ліцею-інтернату "Дніпро";

  • конференція за матеріалами наробок учнівських колективів за тематикою проекту Великий Волзький річковий шлях;

  • ознайомлення з досвідом роботи загальноосвітньої школи №1 м.Санкт-Петербурга (навчальний процес, державна атестація, робота за проектами ЮНЕСКО, тощо);

  • участь у відзначенні Дня Перемоги;

  • ознайомлення з визначними пам'ятками Росії з наступним змаганням учнів на знання історичних, культурно-краєзнавчих аспектів, зв'язків двох країн;

  • обмін досвідом з питань організації навчально-виховного процесу;

  • культурна та екскурсійна програма.

Візитка медичного ліцею Ліцеїсти гідно представили культуру України Виступ учнів санкт-петербурзької школи Петро Перший привітав ліцеїстів

Під час заходу заслухані доповіді ліцеїстів з використанням мультимедійних презентацій:

  • Моя батьківщина Україна;

  • Природні чудеса України;

  • Дніпропетровщина мій рідний край;

  • Біосферні заповідні місця Дніпропетровської області;

  • Презентація Дніпропетровського обласного медичного ліцею-інтернату Дніпро";

  • Робота медичного ліцею "Дніпро" за міжнародними проектами.

Учні загальноосвітньої школи №1 м.Санкт-Петербурга представили учнівські проекти у формі комп'ютерних презентацій та інсценованого виступу, в яких ознайомили з досвідом роботи школи за міжнародними проектами, з навчального процесу, роботою направленою на виховання підростаючого покоління, на формування уміння вчитися жити разом в гармонії з навколишнім середовищем.

Ліцеїсти під час перебування у Росії ознайомились із історичними та культурними пам`ятками ЮНЕСКО у Санкт-Петербурзі. 

Легендарний крейсер "Аврора" Мідний вершник У коридорах царськосельського ліцею Ермітаж Каналами міста Розкіш катерининського палацу Ісакій

Результати:

1. Розвиток співпраці колективів закладів, які належать до асоційованих закладів ЮНЕСКО, та подальше вдосконалення навчально-виховного процесу.

2. Подальше вивчення історичних, краєзнавчих, культурних аспектів країн.

3. Впровадження застосування новітніх інформаційних технологій для виконання учнівських проектів у формі компютерних презентацій.

4. Оформлення фотозвіту та поповнення компютерного фотобанку.

5. Плануються публікації матеріалів ліцею за результатами роботи в засобах масової інформації.

6. Подальший розвиток діалогу культур двох держав.

 

 

Проведено цикл екскурсій та експедицій екологічно-історичної спрямованості

  • по гірському Криму;

  • до Софіївського дендрологічного парку м.Умань;

  • до м.Святогорська;

  • до біосферного заповідника Асканія-Нова;

  • до с.Петриківки;

  • до зимових Карпат;

  • до Державного історико-археологічного музею-заповідника Кам'яна Могила;

  • гоголівськими місцями;

  • до Дніпровсько-Орільського заповідника.

 

5. Продовжена робота за програмою стосовно піклування над памятником І.Манжурі та прилеглою ділянкою Севастопольського парку.

 

6. Проведення загальношкільних свят, науково-практичних конференцій еколого-історичної тематики.

 

7. Виконання курсових та науково-дослідницьких робіт з мультимедійними презентаціями.

Головна Уроки мужності Абітурієнту Досягнення Проекти Щоденник Газета Колектив Державні закупівлі

Дніпропетровський обласний медичний ліцей-інтернат "Дніпро" 2004-2016

Сторінка оновлена 28.01.2016