ГоловнаАбітурієнтуДосягненняПроектиГазетаЩоденник КолективДержзакупівлі

 

Наша адреса: вул. Севастопольська, 17, корп. №4 ДМАм.Дніпропетровськ, Українател.(+380562)46-23-86; e-mail:medl@email.com.ua

 

Знайомство зі спеціальністю реабілітолог

 

 

10 травня до учнів 11-х класів завітав доктор медичних наук, завідувач кафедри медичної реабілітації, спортивної медицини та валеології Дніпропетровської медичної академії Неханевич Олег Борисович з розповіддю про те, хто сьогодні найбільш потребує фізичної реабілітації, а також про проблеми підготовки фахівців цієї галузі.

У всьому світі, в тому числі в Україні, постійно зростає кількість людей, які потребують відновлення втраченого здоров'я,  як, наприклад, постраждалі в зоні АТО, інваліди дитинства, виробництва, а також після перенесення тяжких хвороб. Олег Борисович розповів, що за умов своєчасної та ефективної реабілітації кількість інвалідів може бути значно меншою. На відміну від західних, економічно розвинених країн, інваліди в Україні є соціально неадаптованими, тому як ніхто потребують допомоги.

Існуюча в Україні система професійної підготовки фахівців із спеціальності Фізична реабілітація має порівняно невелику історію і на даний момент стикається з певними проблемами, однією з яких є відсутність до 2015 року стандартів освіти з напрямку фізичної реабілітації, що негативно впливає на якість їх освіти, а в подальшому ускладнює їх працевлаштування в лікувальні заклади. Олег Борисович детально розповів про спеціальності, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти, а також про працевлаштування після закінчення академії.

Це знайомство ще раз надало ліцеїстам можливість замислитись над майбутнім вибором спеціалізації. Можливо, тепер хтось із присутніх бачить себе реабілітологом, фізичним терапевтом, ерготерапевтом або протезистом і мріє допомагати інвалідам та постраждалим повернутися до нормального життя.

 

 

Зустріч з ветеранами

 

 

 

Минають роки, відлітають у вічність

Чимало свят дарує нам весна,

Як в рідний дім повернення з дороги.

Та є найбільш хвилюючим для нас

Величне свято Перемоги.

 

 

З метою вшанування подвигу українського народу в Другій світовій війні, його вагомого внеску в перемогу антигітлерівської коаліції, засвідчення поваги до всіх борців проти нацизму, увічнення пам'яті про загиблих воїнів, жертв війни, воєнних злочинів, депортацій та злочинів проти людяності, скоєних у роки війни, 9 травня по всій країні традиційно відбуваються урочисті події до Дня перемоги над нацизмом у Другій світовій війні.

Для учнів медичного ліцею стало доброю традицією щороку напередодні Свята Перемоги відвідувати ветеранів, які перебувають на реабілітації в обласному госпіталі при лікарні імені Мечникова. Ось і цього року ліцеїсти завітали до ветеранів з концертною програмою. Концерт був організований музичним керівником та учнями 9-11 класів за сприяння адміністрації медичного ліцею Дніпро.

Ведучими святкової програми були учні 10-Г класу Лелека Олена і Єханін Микита, які, коротко згадавши історію Другої світової війни, зазначили, що 72 роки відділяють нас від тих травневих днів, коли відлунали останні залпи найстрашнішої та найкровопролитнішої в історії людства війни, коли замовкли останні постріли гармат, настала тиша, прийшов мир, довгожданий, вистражданий, оплачений найвищою ціною.

 

 

 

Традиційним українським символом пам'яті за загиблими вважають червоний мак. З однойменною піснею виступило тріо з 9-Б класу Ярина Таїсія, Ребедайло Катерина, Липчак Марія.

Український народ ніколи не забуде великий подвиг та величезні втрати під час Другої світової війни. Лісконог Карина, учениця 10-Г класу, виконала пісню  Спасибі вам, фронтовики, а Гутіна Світлана, учениця 9 Б класу, заспівала Мальви та відомий Старый клен, який викликав на обличчях ветеранів посмішку, а деякі навіть підспівували. Дівчата з ансамблю Натхнення порадували ветеранів знайомою їм піснею Огонёк, а потім заспівали Журавлі.

Думалося, що то була остання війна, що людство більше не допустить такого знущання. Проте квітень 1986 року знову підняв по бойовій тривозі військових і цивільних. Ворог був невидимий, а тому ще страшніший. Імя йому некерований атом. Не лише Чорнобиль, а й Афганістан побілив скроні молодих хлопців та забрав життя багатьох.

Сьогодні ми пам'ятаємо тих, хто не повернувся з поля бою в далекому 45-му, вклоняємося афганцям, вшановуємо загиблих на майдані Небесну сотню, з тривогою в душі вшановуємо воїнів, що загинули на Сході України, дякуємо учасникам АТО, що є героями сьогодення. Мироненко Катерина, учениця 10-А класу, прочитала власного вірша, який не зміг залишити слухачів байдужими.

Потім прозвучала пісня Мир без війни у виконанні нашого талановитого ансамблю Натхнення, яка розчулила кожного присутнього в залі. А їх Катюша викликала шквал оплесків та позитивних спогадів у глядачів.

Справжньою родзинкою концерту став виступ музичного керівника ліцеїстів Сергія Івановича Забарного. Його пісня Примиріться, сини доторкнулася до струн душі і старих, і молодих.

Наприкінці концерту юні артисти виконали пісню Перемога та подарували червоні тюльпани кожному із присутніх. Дуже приємно було бачити посмішки та позитивні емоції на обличчях тих, хто захищав та захищає нашу країну сьогодні. Кожен із нас поділяє думку, втілену в словах: Ніхто не забутий, ніщо не забуте!.

 

 

 

Відвідування виставки пожежно-рятувальної служби

 

 

 

 

5 квітня 2017р. ліцеїсти відвідали виставку пожежно-рятувальної служби Головного управління державної служби з надзвичайних ситуацій України в Дніпропетровській області в музеї пожежної охорони м.Дніпра. Це одна з найкращих в Україні виставок на подібну тематику.

Спочатку ми почули цікаві, щасливі та комічні історії про життєві ситуації в роботі пожежної охорони. Потім подивилися короткий фільм про роботу пожежників: порятунок з вогню, рятування рибалок зимою, розмінування тощо. Ліцеїстів закликали не нехтувати власним здоров'ям та життям: не зволікати у разі виникнення надзвичайної ситуації, а викликати спеціалістів, які зможуть запобігти трагедії або вчасно врятувати людей. Ми всі разом згадали, що робити під час пожежі, задимлення, землетрусу.

Особливий інтерес викликала історична зала, де можна побачити давнішні каски та обмундирування катеринославських борців з вогнем, еволюцію пожежних автомобілів, раритетний ручний насос, який приєднували до коней і возили на місце пожежі.

В іншій залі учні мали можливість наочно побачити згорілі побутові прилади, макети багатоповерхових будівель, в яких змодельовані різні пожежні ситуації, футболки пожежників США, вогнегасники, моделі пожежних автомобілів та багато інших цікавих експонатів.

Учням детально розповіли про Чорнобильську трагедію, показали фотографії героїв, які загинули, рятуючи інших та ліквідуючи трагедію на ЧАЕС. У повсякденному житті ми рідко замислюємося над трагедіями, над подіями, які здатні відібрати найцінніше, життя. Ця екскурсія змусила кожного переосмислити своє ставлення до здоровя та власної безпеки.

 

 

 

 

 

 

 

Урок Вогневої підготовки

 

 

24 лютого 2017 року ліцеїсти 10-х класів відвідали заняття з Вогневої підготовки в Університеті митної справи та фінансів з метою національно-патріотичного виховання, мотивації щодо фізичного розвитку, свідомого ставлення до громадської безпеки та розвитку морально-вольових якостей учнів.

Викладач предмета Захист Вітчизни Буц П.М. дуже детально розповів  та продемонстрував, як користуватися, розбирати та збирати різні види зброї: пістолет Макарова, форт, револьвер системи наган, гвинтівку та ін. В учнів була змога спробувати впоратися з цим нелегким завданням самотужки. Треба сказати, що не лише хлопцям це було цікаво. Дівчата також виявили не аби-який інтерес до цієї справи.

Наступним етапом був ретельний інструктаж завідувача навчальної лабораторії фізкультурно-оздоровчих спеціальних технологій та спорту Любимова Володимира Андрійовича. Учні мали можливість спробувати свої сили в спеціально обладнаному тирі на тренажерних комплексах СКАТТ.

Така цікава практика не залишила байдужими ні дітей, ні викладачів, що їх супроводжували.

 

 

Виставка в бібліотеці медичного ліцею до Дня Героїв Небесної Сотні

20 лютого памятний День Героїв Небесної Сотні, встановлений указом Президента України Петра Порошенка Про вшанування подвигу учасників Революції гідності та увінчення памяті Героїв Небесної Сотні.

До цієї дати в бібліотеці ліцею Дніпро оформлена виставка Революція гідності. Памятаємо, на якій представлені фотографії та матеріали, повязані з цією трагічною подією, а також книги, які висвітлюють події сьогодення на Сході України: 100 днів полону В.Макаєва, 2014. Хроника года під ред. Ю.Вінничука та ін., Иловайский дневник Романа Зіненка, Художник войны М.Бутченка, Военный дневник 2014-2015 О.Мамалуя.

 Олефір Г.І., Олефір С.А.

 

 

День сОБОРНОСТІ

 

 

У драматичній історії українського народу особлива роль належить процесу формування української нації, що є одним з ключових питань українського державотворення.

З метою відзначення Дня Соборності України 19.01.2017 учні 10-Г та 10-Д класів медліцею Дніпро відвідали обласну універсальну наукову бібліотеку імені Первоучителів Кирила та Мефодія, де взяли участь у тематичному заході Подія, що пережила час у межах соціокультурного проекту Правова культура міцність держави. Боротьба українського народу за соборність своїх земель одна із важливих сторінок нашого минулого. Слово соборність включає в себе єдність і згуртованість. У ньому ми чуємо слово собор. Собор душі є у кожного із нас. Берегти його - означає слідкувати за своїми думками, діями, вчинками. Одним із головних завдань собору душі - знати і памятати свою історію.

Ми, українці повинні глибше зрозуміти наш родовід і духовні витоки нації та усвідомити, що шлях, який обрала Україна, це побудова демократичної правової держави та утвердження в ній громадянського суспільства, в якому ідея Української держави як Батьківщини всіх громадян, що проживають на її теренах, є консолідуючою силою.

 

 

Також в цьому заході взіли участь фахівці Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області, які наголосили на тому, що національна єдність є не тільки базовою цінністю, а й обовязковою передумовою успішного спротиву зовнішній агресії та відповіли на низку питань учнів ліцею щодо вдосконалення правової системи в державі в тому числі в галузі медицини.

Для ліцеїстів цікавою була також екскурсія по відділам обласної бібліотеки, де вони ознайомилися не тільки з фондами та технічними можливостями бібліотеки, а також мали змогу стати її читачами.

Крім того, саме цій знаменній події була присвячена книжкова виставка, яка була розгорнута в бібліотеці медичного ліцею Дніпро.

 

Олефір С.А., бібліотекар ліцею

 

 

 

День памяті та примирення і 71-ї річниці Перемоги над нацизмом у Другій світовій війні

 

 

Україну називають країною, що найбільше постраждала від фашистської агресії протягом 1939-1945 років, адже втрати українців у Другій світовій війні досі точно не визначені, хоча, за останніми даними, їх кількість сягає понад 7 млн. осіб. А ще сотні тисяч захисників безвісти зникли в боротьбі за мирне майбуття не лише на території нашої Батьківщини, а й у Європі.

З метою відзначення мужності та героїзму переможців над нацизмом у Другій світовій війни, видатного внеску українського народу у перемогу антигітлерівської  коаліції, вшанування памяті жертв Другої світової війни, а також виховання у молоді почуття патріотизму, національної гідності, готовності до захисту своєї держави, шанобливого ставлення до старшого покоління в Дніпропетровському медичному ліцеї було проведено урочисту лінійку, тематичні уроки; відбулася традиційна зустріч ліцеїстів з ветеранами Другої світової війни та бійцями АТО в обласному госпіталі ветеранів війни.

Щороку учні ліцею готують концертну програму та подарунки ветеранам, які не стримували сліз, слухаючи пісні Маки червоні, Солдатські матері. Про що думали в той час ветерани? Про скалічених та полеглих на вій       ні, про щастя жити у вільній країні Але головне байдужих не було тема героїзму народу, що встав як один на боротьбу з ворогом. Ветерани від душі дякували учням за те, що не забувають про подвиг людей, які захистили мир і зараз відстоюють свободу і незалежність України.

Вихователь ліцею Коврига Л.Д.

 

 

Вогнева підготовка  

 

Одним з елементів патріотичного виховання та готовності захищати Батьківщину є вивчення в медичному ліцеї Дніпро предмета Захист Вітчизни. Згідно з наказом МОН України Про затвердження плану заходів щодо посилення національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді та Концепцією національно-патріотичного виховання для учнів 10-х класів ліцею 21 лютого 2016 року на базі Університету митної справи та фінансів відбулися практичні заняття за темою Вогнева підготовка.

Мета заходу: виховання в учнів почуття патріотизму, мотивація до збереження здоровя та фізичного розвитку, свідоме ставлення до особистої та громадської безпеки, розвиток морально-вольових якостей, засвоєння теоретичних знань та розвиток практичних навичок поведінки в екстремальних ситуаціях головне завдання програми гуртка Юний стрілець.

Завдячуючи професіоналізму старших викладачів кафедри фізичної культури і спорту та спецпідготовки Буца П.М. і Лопаєвої О.М. вихованці ліцею збагатили свої знання з предмета Захист Вітчизни, дізналися про різну стрілецьку зброю, вивчили алгоритми поводження з нею, призначення, будову частин і механізмів автомата, приладдя і патронів, прийоми і правила стрільби зі стрілецької зброї.

Ліцеїсти мали можливість закріпити свої знання з вогневої підготовки в тирі на тренажерних комплексах СКАТТ під час стрільби з пневматичної гвинтівки, отримали масу позитивних вражень та безцінний досвід поводження зі стрілецькою зброєю.

Проведений на високому рівні захід свідчить, що спільна плідна співпраця вищої та середньої школи сприятиме підвищенню якості освіти, посиленню національно-патріотичного виховання майбутніх захисників Вітчизни. 

Методист ліцею Слугіна А.О.

 

 

Герої Небесної Сотні

Відповідно до Указу Президента Про вшанування подвигу  учасників Революції гідності та увічнення памяті  Героїв Небесної Сотні, з метою патріотичного виховання та збереження цінностей Євромайдану в медичному ліцеї 19 лютого 2016 року було проведено ряд заходів.

Ранок розпочався лінійкою В нашій памяті вони назавжди залишились. Лунає Гімн України. Вчитель історії  Михайличенко А.Є. нагадує учням про події, які відбувалися два роки тому на головній площі української столиці Майдані Незалежності.

Після того як тодішній президент не підписав договір про асоціацію України з Європейським Союзом, на Майдан починають приходити люди, серед яких було багато студентів київських вузів. Протягом тижня вони закликали владу таки підписати доленосний документ, але замість того, щоб вийти до людей та поспілкуватися з ними, пояснити свою позицію, тодішня влада вирішила кинути загін спецпризначенців на демонстрантів та силою розігнати Майдан, намагаючись залякати не тільки студентів, але й усю країну.

Проте уже через день після кривавого розгону майданівців на вулиці Києва вийшли сотні тисяч людей, які були обурені діями тодішньої влади. 1 грудня 2013 року Майдан Незалежності був зайнятий людьми, які вимагали покарання тим, хто здійснив розправу над студентами. Але ніхто їх не хотів чути. Влада була переконана у своїй всемогутності та безкарності.

У середині грудня 2013 року були ще спроби вичавити людей з головної площі країни, але чим більше били демонстрантів, тим дужчим було їхнє обурення, тим більше людей приходило на Майдан, тим запеклішим ставав опір.

22 січня 2014 року були вже перші жертви серед демонстрантів: Сергій Нігоян та Михайло Жизневський 19 та 25 років.

Чи була це точка неповернення? Мабуть, все ж можна було тоді піти на поступки людям та досягти миру. Але влада не втрачала віри в свою всемогутність та не зважала на мільйони громадян України, які піднялися вже всій країні.

Кульмінацією подій на Майдані стала справжня бійня в самому центрі столиці 18-20 лютого 2014 року. Тоді загоном спецпризначенців було вбито майже сотню людей. Багато покалічених Це була агонія тодішньої влади. Замість того, аби служити людям та захищати їх, Беркут розстрілював демонстрантів, немов на полюванні. Серед сотні тих, хто загинув, були й зовсім юні хлопці

Педагогічний колектив ліцею разом з учнями переглянули хроніко-документальні кадри фільму Майдан. Завдяки цим кадрам учні не лише зрозуміли значення слова патріот, а й своєю душею відчули біль матерів, що втратили своїх дітей, котрі в памяті нащадків житимуть вічно. З великою шаною і подякою учні вклонилися перед Героями Небесної Сотні та вшанували память хвилиною мовчання.

 Учитель історії Михайличенко А.Є.

 

 

Майстер-клас для молодого покоління

Сьогодні ми живемо в непрості часи, коли майже щодня відбуваються катастрофи.  Дорожньо-транспортні пригоди, вибухи, техногенні аварії та природні катаклізми, на жаль, дуже часто закінчуються смертю великої кількості людей. Особливої уваги потребують випадки раптової зупинки серця, які постійно потребують невідкладної допомоги. Враховуючи ці обставини, в усьому світі регулярно впроваджуються і реалізуються програми з навчання громадян, незалежно від роду їх діяльності, наданню першої медичної допомоги постраждалим.

Головна мета лікаря рятувати життя пацієнта в будь-яких умовах. Тому і лікарям усіх спеціальностей, і середньому та молодшому медичному персоналу потрібно постійно відпрацьовувати вміння правильно надавати невідкладну допомогу.

З ініціативи членакореспондента НАН і НАМН України, професора Людмили Василівни Новицької-Усенко для випускників медичного ліцею було проведено практичний майстер-клас з проведення серцево-легеневої реанімації.

Оскільки за період навчання учні отримують спеціальність молодшої медичної сестри, то для них надання першої допомоги є дуже актуальним.

Людмила Василівна розповіла про важливість заходу, про те, чому, навчаючись ще у ліцеї, необхідно оволодіти практичними навичками і подарувала бібліотеці ліцею книгу Алгоритм надання СЛЦР.

Інструкторами з серцево-легеневої реанімації виступили лікарі-інтерни Ольга Фандеєва, Маряна Дмитришин та учасники студентського наукового гуртка кафедри анестезіології та інтенсивної терапії Марина Коробкова, Тетяна

Канчура і автор цих рядків.

Після вступної частини ліцеїсти розділились на 3 групи та окремо працювали з інструкторами. Для відпрацювання практичних навичок кафедра анестезіології та інтенсивної терапії (зав. професор  Ю.Ю. Кобеляцький) надала найсучасніші манекени з індикаторами, що одразу демонстрували правильність виконання. Навчання проводилось відповідно до оновлених рекомендацій Американської кардіологічної асоціації та Європейського комітету з реанімації 2015 року.

Ми детально розповіли про алгоритм надання допомоги, вказали на особливості техніки проведення серцево-легеневої реанімації, про порядок дій в екстрених ситуаціях та умови, за яких потрібно припинити реанімаційні заходи.

Кожен учень зміг особисто відпрацювати запропонований алгоритм в імітованій ситуації. Треба було оглянути постраждалого, виявити ознаки, за яких потрібно розпочати СЛР, правильно виконати компресію грудної клітки та провести штучне дихання.

Ліцеїсти дуже зацікавлені у розширенні горизонтів медичних знань, тому вони з особливою увагою слухали, ставили практичні питання, жваво обговорювали методику між собою та працювали над власними помилками.

Учні ліцею здобули новий досвід, нові знання, практику, що так потрібні сьогодні, а, окрім того, велику кількість нових вражень та приємних емоцій.

А ми, у свою чергу, отримали величезне задоволення від спілкування з молодим поколінням майбутніх лікарів.

Студентка 4 курсу ДЗ ДМА, член студентського наукового гуртка кафедри анестезіології та інтенсивної терапії Діана Оленюк

 

 

День Соборності України

Учні 9-х класів медичного ліцею Дніпро взяли участь у заходах до дня Соборності України, які проводилися фахівцями на базі КЗК Дніпропетровська обласна бібліотека для дітей .

Завідувач відділу обслуговування читачів-учнів 5-9 класів обласної  бібліотеки для дітей Желізняк Тамара Олексіївна зазначила, що в наш час, час великого випробування для Української держави, тема соборності набуває особливого значення. Вивчення цієї теми спонукає молоде покоління прагнути до консолідації українського народу-нації та сприяє розбудові  громадянського суспільства.

Соборність українських земель має глибоке історичне коріння, спирається на споконвічну мрію народу про власну незалежну, соборну державу та є інтегральним результатом складного і довготривалого процесу її формування.

3 січня 1919 року у Станіславі було ухвалено рішення про злуку, в якому зазначалося: Українська Національна Рада, виконуючи право самовизначення Українського Народу, проголошує урочисто зєднання  Західно-Української Народної  Республіки з Українською Народною Республікою в одну одноцільну, суверенну Народну Республіку. Остаточна процедура оформлення соборності відбулася в Києві 22 січня 1919 року, в першу річницю проголошення ІV Універсалу Центральної Ради. У цей день був підписаний і оприлюднений спеціальний Універсал Директорії УНР, який дістав також назву Акту Злуки.

Проте, як відомо, тоді українському народу не вдалося реалізувати свій історичний шанс. У тих складних внутрішніх та зовнішньополітичних умовах об'єднання завершити не вдалося. Україна залишалася бездержавною, роз'єднаною етнічно, роздертою територіально, поневоленою національно. Втрата державності знову перетворила соборність українських земель на ідеал, невтілену мрію, вічне бажання. На щастя, ті часи для України вже минули. Твердо віримо, що назавжди.

Іншими словами, соборність відіграє роль наріжного каменю сучасної української національної ідеї, важливої складової становлення української політичної нації. Не випадково в роки радянської влади про подію 22 січня 1919 року  публічно не згадувалося, ця тема була під забороною. Проте в пам'яті народу залишалася живою: 1990 року на її честь Народний рух України організував живий ланцюг від Львова до Києва, який окрилив і надихнув Україну, змусив повірити у власні сили - перестати боятись режиму. Прикметно, що день Соборності припадає на період великої радості від Різдва Христового, радості людини , що благоговіє перед таїною Спасіння, переживає чудо великого оновлення. Утвердження єдності народу у соборній державі, чуття великої родини як у далекому 1919 році, так і сьогодні завжди було і є чудом оновлення.

 Бібліотекар ліцею Олефір Г.І.

 

 

День Збройних Сил України в медичному ліцеї

6 грудня 1991 року Верховна Рада прийняла Закон Про оборону України та Про Збройні Сили України. Тому саме ця дата увійшла в історію нашої держави як День Збройних Сил України. Свято відзначається щорічно, як данина памяті тисячам воїнів, які загинули в битвах за свободу, волю та незалежність України.

Загальне професійне свято всіх українських військовослужбовців давно заслужило всенародну повагу і шану. Доблесть і честь солдатів і офіцерів у цьому справжня сила української армії. У день свята з відчуттям глибокої пошани учні та вчителі медичного ліцею провели уроки мужності, виховні години, тематичні експозиції, долучилися до волонтерської акції Допоможи солдату.      До Дня Збройних Сил України були проведені спортивні змагання Естафета мужності серед учнів 11-х класів. З великим ентузіазмом та захопленням хлопці пройшли етапи естафети: біг у протигазі, підтягування, стрибки у довжину, штрафні кидки та передачу волейбольного мяча. Перемогу у змаганнях отримала команда 11-Б класу у складі: Каплан Ігор, Каплюк Олексій, Михайленко Дмитро, Романенко Едуард, Шмаленюк Артем. Вітаємо переможців та дякуємо учасникам та вболівальникам команд!

Методист ліцею Слугіна А.О.

 

 

Урок на все життя

                       

Життя та здоровя людини найцінніший дар, тому ми маємо берегти його. Особливо зараз, коли у країні й досі тривають військові суперечки і поранені знов і знов потрапляють до лікарень нашої держави.

26 листопада 2015 року учням 10-11-х класів Дніпропетровського обласного медичного ліцею-інтернату Дніпро випала нагода відвідати унікальний захід лекцію-практикум з надання долікарської  допомоги, що відбулася у Дніпропетровській обласній клінічній лікарні імені І.І.Мечникова. Відкрив подію заступник головного лікаря з надання екстреної медичної допомоги Толубаєв Олександр Миколайович, потім слово взяв головний лікар Сергій Анатолійович Риженко, який наголосив на необхідності проведення таких заходів серед старшокласників. До речі, слово надали і директору медичного ліцею Тетяні Олексіївні Журавель, і вона від імені усіх ліцеїстів та педагогів подякувала керівництву лікарні імені Мечникова.

Захід проходив у формі командного експрес-курсу. У залі було вісім локацій, які команди по черзі проходили. Кожна з локацій керувалася лікарем-спеціалістом, який мав ознайомити учнів із конкретним видом травм та ушкоджень, розповісти про заходи безпеки та екстреної допомоги потерпілому, що її мають уміти надати старшокласники. По можливості учні тренувалися застосовувати ці знання на фантомах.

Ситуації, що потребують негайної допомоги чи реанімації, виявляється, можуть бути найрізноманітніші. Про небезпеку артеріально-венозних кровотеч та способи їх лікування розповів Петриченко Г.А., із черепно-мозковою травмою ознайомив Боткін В.В., інформацію щодо лікування різноманітних опіків надав Родіонов Р.К., а допомогла зрозуміти особливості реанімації при утопленні Дмитришин М.Ю. ось неповний перелік того, що ми дізналися протягом декількох годин у лікарні! Особисто мені найбільше запамяталася розповідь Фоменко Д.А. щодо заходів реанімації.

Ми від усього серця дякуємо керівництву ліцею та обласної лікарні, лікарям та педагогам за те, що мали нагоду відвідати цей захід. Завдяки Вам ліцеїсти ще більше зрозуміли усю важливість та відповідальність, яка лежить на нас вже зараз, відчули себе спроможними надати мінімальну допомогу постраждалим та доторкнулися до вражаючого та такого важливого світу медицини.

Учениця 11-А класу Мирошниченко Марина

 

 

День гідності і свободи

 

Президент Петро Порошенко підписав указ про відзначення  21 листопада Дня Гідності та Свободи.  Україна це територія гідності і свободи. Такими нас зробила не одна, а дві революції  Майдан 2004 року, який був Святом Свободи, і Революція 2013 року, Революція Гідності", основні події якої розпочались саме 21 листопада на майдані.  Ввечері Окружний адміністративний суд Києва прийняв рішення про обмеження проведення акцій на з 22 листопада 2013 року по 7 січня 2014 року на Майдані Незалежності, вул.Хрещатик та Європейській площі у м.Києві.

Обурені рішенням уряду України призупинити підготовку до підписання угоди про асоціацію з Євросоюзом ввечері зібралися на Майдані Незалежності в Києві  майже 1000 українців. Це був надзвичайно важкий іспит для України, коли українці продемонстрували свою європейськість, гідність, своє прагнення до свободи.

Майдан наша українська, форма демократії й національної свідомості.  Доведена до розпачу нація, стомлена й розчарована, потребує нового відродження, нових національних патріотичних емоцій, нових ідей і героїв. Рушійною силою Майдану стала молодь представники нової генерації, яким неприйнятна відсталість, стереотипність мислення влади, що гальмує прогрес. 

Майдан це місце нашої національної згуртованості. Часто нарікаємо: ми, українці, не дружні, не щирі, але саме Майдан демонструє найкращі риси нашої національної ментальності. Ми стаємо добрішими, співчутливими, готовими допомогти харчами, грошима, транспортом, тоді як у повсякденні не проявляємо цих рис одне до одного. Саме там відчуваємо дух єдності, силу духовності й віри в себе те, чого нам бракує найбільше.

Майдан символ духовності й дієвості національної ідеї. Хай як не дивно, але саме на Майдані наша національна ідея реалізовується практично: ми співаємо гімн, за стрічками кольорів національного прапора впізнаємо однодумців, демонструємо солідарність із постраждалими під час АТО.  

У медичному ліцеї Дніпро день розпочався інформаційними хвилинками для учнів 9, 10, 11 класів. Виховні класні години Українська форма демократії, уроки мужності та книжкова виставка в бібліотеці були присвячені формуванню ідеалів свободи і демократії, вихованню патріотизму і мужності, донесенню до молодого покоління обєктивної інформації про доленосні події в Україні.

Память загиблих героїв Небесної сотні, захисників України вшанували хвилиною мовчання.

 

 

Революція на граніті

 

 

Сьогодні, коли Україна веде боротьбу за збереження власної незалежності, варто частіше згадувати ті події, які стали початком краху комуністичного режиму та відновлення незалежності в 1991 році.

У Дніпропетровському обласному медичному ліцеї Дніпро провели заходи, присвячені 25-й річниці Революції на граніті. Старшокласники на уроках історії детально розглянули події 2-17 жовтня 1990 року, коли більше 150 студентів-мітингувальників кинули власне життя і здоровя на київський холодний граніт. Протягом тижня в бібліотеці ліцею працювала тематична виставка Молодь у боротьбі за відновлення української державності : Революція на граніті. Революція Гідності.

Студентській революції 1990 року, або Революції на граніті, передували події, які сталися в Україні у 80-х рр. ХХ століття. Період перебудови в УРСР (1985-1991 рр.) відзначився різкими змінами в усіх сферах життя. Унаслідок політики демократизації і гласності постало багато громадських організацій, метою яких була боротьба за ліквідацію монополії комуністичної ідеології.  Так, у серпні 1989 року під час походу козацькими місцями - студенти Київського державного університету ім.Т.Г.Шевченка створили Українську студентську спілку (УСС), яка у лютому 1990 року стала організатором акції студентського єднання: страйки, мітинги, пікети проводилися у вищих навчальних закладах Києва, Львова, Харкова, Чернівців, Дніпропетровська.

У березні 1990 року в Україні було проведено перші альтернативні вибори до Верховної Ради УРСР, за результатами яких сформовано прокомуністичну більшість групу 239 та демократичну опозицію Народну Раду, що складалася переважно з українських дисидентів.

16 липня 1990 року Верховна Рада УРСР проголосила Декларацію про державний суверенітет України, чим розпочала новий етап боротьби українців за незалежну державу. Піком протистояння між комуністичним режимом і демократичною опозицією стала акція протесту та голодування студентської молоді у Києві на площі Жовтневої революції (нині Майдан Незалежності), відома як Революція на граніті.

Студентами було проголошено основні вимоги:

1)відставка голови Ради Міністрів В.Масола;

2)проведення позачергових виборів Верховної Ради УРСР на багатопартійній основі не пізніше весни 1991 року;

3)прийняття постанови про націоналізацію майна КПРС та ВЛКСМ в Україні;

4)відмова від підписання нового союзного договору;

5)повернення на територію республіки військовослужбовців, які проходять строкову службу за межами України, та забезпечення проходження військової служби на території республіки цьогорічного та наступних призовів.

Вирішальні події відбулися 12-17 жовтня. Всього голодувало 150 осіб, більшість вишів України підтримали вимоги демонстрантів, заклики до загальнонаціонального страйку були озвучені по телеканалу УТ-1.

Вже 17 жовтня 1990 року Верховна Рада УРСР прийняла Постанову Про розгляд вимог студентів, які проводять голодування в м.Києві з 2 жовтня 1990 року - вимоги студентів було виконано. 23 жовтня 1990 року Верховна Рада України проголосувала за відставку В.Масола.

Революція на граніті стала переломним моментом в утвердженні незалежності України, а молоде покоління вже на початку 90-х років засвідчило своє бажання і відстояло право жити у вільній демократичній державі.

 

 

День захисника України

 

 

14 жовтня 2015 року наша країна вперше відзначила День захисника України. Це свято започатковане в нелегкі часи для вшанування мужності та героїзму захисників незалежності, суверенітету і територіальної цілісності України. Саме тому Президент України Петро Порошенко запропонував провести це свято під гаслом Сила нескорених.

У медичному ліцеї Дніпро з нагоди свят Дня захисника України, Дня Покрови Пресвятої Богородиці, Дня козацтва та 73-ї річниці створення Української Повстанської Армії відбувся ряд заходів.

Черговий 10-В клас підготував цікаві стендові доповіді;  учні 10-Б класу провели зворушливу національно-патріотичну годину Слава Героям! Слава Україні!; викладач предмета Захист Вітчизни Буц П.М. провів конкурс стройової підготовки серед десятикласників.

Протягом тижня в бібліотеці ліцею  працювала тематична виставка, в гуртожитку та навчальному корпусі оформлені стенди памяті загиблих воїнів-земляків в АТО та конкурсні плакати В Україні наша доля, життя і майбутнє.

Куратори класів і вчителі історії провели уроки мужності Борімося поборемо! з переглядом фільму про захисників Донецького аеропорту Кіборги.

Методист ліцею Слугіна А.О.

 

 

День партизанської слави України

 

 

 

22 вересня 2001 року, в день 60-тої річниці з початку підпільно-партизанського руху в Україні в роки Великої Вітчизняної війни, в країні вперше відзначався День партизанської слави, встановлений Указом Президента № 1020/2001 від 30.10.2001.

День партизанської слави відзначається як данина всенародної поваги до тих, хто в суворий воєнний час боровся з фашистами в глибокому тилу ворога, не шкодуючи крові і самого життя.

6200 партизанських загонів і підпільних груп, які налічували близько мільйона людей, завдавали відчутних втрат гітлерівським військам на окупованій території, сприяючи просуванню частин і зєднань Радянської Армії на захід.

За мужність і героїзм, виявлені в боротьбі з ворогом, 200 тисяч партизанів і підпільників нагороджено орденами і медалями, 223 з них визнані гідними звання Героя Радянського Союзу.

В медичному ліцеї  були проведені заходи до дня Партизанської слави, а саме:

  • класні години, бесіди з нагоди вшанування памяті загиблих партизан під час Великої Вітчизняної війни за темами: У вічній памяті народній не закінчилася війна, Правда про ті роки;

  • інформаційний огляд літератури в бібліотеці ліцею Партизанськими стежками, на якій було продемонстровано художня, довідкова література, енциклопедичні видання, історичні документи, підбірка журнальних та газетних статей;

  • екскурсія учнів 9-х класів до музейно-меморіального комплексу ДЗ ДМА.

25 вересня 2015 року учні медичного ліцею Дніпро разом із кураторами Слугіною А.О. та Михайличенком А.Є. відвідали музейно-меморіальний комплекс Дніпропетровської медичної академії. Знайомство з музейним комплексом розпочалося біля памятника воїнам-медикам. В обрамлені високих верб і зелених газонів молода жінка у військовій шинелі підтримує пораненого бійця, не випускає з рук автомат. Композиція памятника уособлення милосердя на тлі війни і смерті. Цей величний монумент дань глибокої пошани світлої памяті викладачів і студентів, загиблих у роки Другої світової війни.

На території морфологічного корпусу учні ліцею відвідали народний музей, який був створений на громадських засадах колективом викладачів і студентів у 1966 році. Ініціатором створення музею була в той час ректор медичного інституту, заслужений діяч науки України, професор Інна Іларіонівна Крижанівська.        

У просторій залі, де розгорнута портретна галерея видатних діячів науки України, ліцеїстів зустрічає екскурсовод народного музею Лариса Петрівна, яка провела незабутню екскурсію. Експозиція музею насичена численними документами, що відображають хід історії академії, особистими речами великих учених, педагогів і фахівців, які працювали і працюють в академії. У музейній експозиції почесне місце займає оригінал диплома, виданий 4 лютого 1922 року М.С.Поповій, одній з перших випускниць Катеринославської медичної академії. Інтерес ліцеїстів викликають колекції медичного інструментарію, наукового устаткування, монографії видатних професорів академії, які стояли біля її витоків і зіграли провідну роль в історії : Н.С.Кахіані, М.А.Кімбаровський, М.Т.Кураєв.

Із хвилюванням учні ліцею оглядають експозицію, присвячену подвигам співробітників і студентів учасників антифашистського підпілля. Величезне

виховне значення має проведена тут бесіда про героїзм медиків. Викликає захоплення подвиг професора Е.Г.Попкової, лікаря-інфекціоніста, яка, працюючи в окупованому Дніпропетровську, врятувала життя 900 військовополоненим. Цілий ряд документів розповідає про випускників Дніпропетровської медичної академії заслуженого лікаря України Г.А.Клешкане, розвідницю А.Ф.Жукову-Церетелі, полковника медичної служби М.П.Бойко.

Особливе місце в музеї займає експозиція прекрасних копій видатних вітчизняних художників, написаних доцентом медичної академії Г.І.Кількіновим. Серед картин витвори К.Брюллова, О.Іванова, І.Крамського, О.Саврасова, І.Айвазовського, І.Рєпіна, В.Сєрова, І.Шишкіна, М.Врубеля.

Увагу ліцеїстів привертає незвичайна виставка дзвіночків, зібраних з усіх континентів земної кулі колишнім ректором ДДМА, професором Людмилою Василівною Новицькою-Усенко. Колекція, яка налічує близько 300 експонатів, вражає своєю різноманітністю та естетичною красою.

Роботою Народного музею керує громадська рада, яку очолює ректор ДЗ ДМА професор Г.В.Дзяк. До складу ради входять члени ректорату, профспілкової організації, декани, керівники підрозділів, директор музею І.В.Твердохлеб. Багато сил віддає роботі музею В.І.Чепель.

Сьогодні народний музей  є навчальною базою для багатьох кафедр медичної академії. Його матеріалами користуються студенти, ліцеїсти, працівники лікувальних закладів міста та області. Музей надає допомогу у створенні музейних філій, куточків історії на кафедрах, клініках, школах; у Народному музеї багатолюдно на найрізноманітніших урочистих зустрічах, в ювілейні дні.

Викладачі медичного ліцею, учні та їх батьки вдячні керівникам академії, співробітникам Народного музею за завжди змістовні, пізнавальні екскурсії, що сприяють моральному вихованню майбутніх лікарів.

 

 

Практичні заняття з предметА Захист Вітчизни

 

 

Одним з елементів патріотичного виховання та готовності захищати Батьківщину є вивчення в медичному ліцеї Дніпро предмета Захист Вітчизни. Згідно з наказом МОН України від 27 жовтня 2014 року № 1232 Про затвердження плану заходів щодо посилення національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді для учнів 10-х класів ліцею 26 лютого 2015 року на базі Університету митної справи та фінансів відбулися практичні заняття за темою Вогнева підготовка.

Завдячуючи професіоналізму старших викладачів кафедри фізичної культури і спорту та спецпідготовки Буца П.М. і Лопаєвої О.М., вихованці ліцею збагатили свої знання з предмета Захист Вітчизни, дізналися про різну стрілецьку зброю, вивчили алгоритми поводження з нею, призначення, будову частин і механізмів автомата, приладдя і патронів, мали можливість закріпити свої знання з вогневої підготовки на тренажерних комплексах СКАТТ, отримали масу позитивних вражень та безцінний досвід поводження зі стрілецькою зброєю.

Проведений на високому рівні захід свідчить, що спільна плідна співпраця вищої та середньої школи сприятиме підвищенню якості освіти, посиленню національно-патріотичного виховання майбутніх захисників Вітчизни. 

 

 

 

Бій під Крутами

 

 

29 січня 2015 року в Дніпропетровському обласному медичному ліцеї-інтернаті Дніпро відбулося відзначення Дня подвигу героїв бою під Крутами. До уваги ліцеїстів було представлено підготовлені учнями 10-Г класу Дубасом Владиславом, Карпенко Дариною, Гузем Іваном та Великою Тамарою доповіді за темою Крути символ національної честі і військової доблесті.

29 січня 1918 року на залізничній станції Крути, за 130 кілометрів на північний схід від Києва, відбувся бій, що тривав 5 годин між 4-тисячною більшовицькою армією Михайла Муравйова та загоном з київських студентів і бійців вільного козацтва, що загалом нараховував близько чотирьох сотень вояків. У перебігу військових дій бій вирішального значення не мав, та у свідомості багатьох особливого значення набув завдяки героїзму української молоді. Особливо вразило сучасників поховання юнаків, які потрапили після бою в полон до більшовиків і у кількості 27 людей були ними страчені.

Трагічна загибель студентського куреня під Крутами стала символом патріотизму і жертовності у боротьбі за незалежну Україну. Павло Тичина присвятив героям свій вірш Памяті тридцяти:

На Аскольдовій могилі поховали іх

Тридцять мучнів-українців, славних, молодих       

На Аскольдовій могилі український цвіт!

По кривавій по дорозі нам іти у світ.

На кого посміла знятись зрадника рука?

Квітне сонце, - грає вітер і Дніпро-ріка

На кого завзявся Каїн? Боже, покарай!

Понад все вони любили свій коханий край.

Вмерли в Новім Заповіті славою святих.

На Аскольдовій Могилі поховали їх.

В Україні відзначення бою під Крутами розпочалося лише напередодні проголошення її незалежності. 29 січня 1991 року з ініціативи Народного руху України, Студентської спілки, інших національно-демократичних організацій в Крутах було встановлено березовий хрест та відбувся перший невеличкий громадський мітинг.

На державному рівні вшановувати память героїв Крут почали лише у 2004 році. За рік перед цим, у січні 2003 року президент України Леонід Кучма підписав розпорядження Про вшанування памяті героїв Крут. У багатьох містах України почали встановлювати памятні знаки, у школах проводити вечори, присвячені цим подіям.

На початку 2012 року на місці деревяного хреста на Аскольдовій могилі було встановлено справжній памятник крутянцям: виготовлений із дорогого каменя козацький хрест, у центрі якого висічений тризуб, під яким промовиста і символічна цитата із святого Євангелія: Найбільша любов життя покласти за друзів. Показово, що памятник встановили не президенти, урядовці, депутати, які впродовж багатьох років клялися це зробити, а звичайні громадяни.

29 січня 2015 року в бібліотеці медичного ліцею було організовано виставку Герої боротьби за державну незалежність України, а куратори класів провели виховні години Герої бою під Крутами.

 

 

 

День Соборності України

 

 

День 22 січня 2015 року в медичному ліцеї Дніпро розпочався з урочистого підняття Державного прапора та виконання Гімну України.

Ідея соборності бере свій початок від обєднання давньоруських земель навколо князівського престолу в Києві, а її філософське коріння сягає часів Візантії. Протягом віків її практичним втіленням займались українські гетьмани Богдан Хмельницький, Іван Мазепа, Петро Дорошенко, Пилип Орлик. У ХVIIІ - початку ХХ ст., коли українські землі були поділені між сусідніми державами: Польщею, Росією, Румунією, Австро-Угорщиною, ця ідея знайшла своє відображення у працях кращих вітчизняних мислителів, оскільки для боротьби за свої національні інтереси Україні була вкрай важливою територіальна єдність.

У результаті ухвалення ІІІ Універсалу Української Центральної Ради 7 листопада 1917р. була проголошена Українська Народна Республіка, до складу якої увійшло 9 українських губерній.

Під впливом цих подій у жовтні 1918р. у Львові представники західноукраїнських політичних партій створили Українську Національну Раду, а 10 листопада того ж року було проголошено утворення Західноукраїнської Народної Республіки. Відтоді між урядами УНР і ЗУНР велися переговори про втілення ідеї соборності.

Урочистий Акт Злуки розпочався 22 січня 1919р. о 12.00 на Софіївському майдані, де зібралися десятки тисяч киян. У присутності іноземних дипломатів держсекретар Л.Цегельський передав голові Директорії В.Винниченку Грамоту-ухвалу УНР. Було зачитано універсал, в якому проголошено про з'єднання Західно-Української Народної Республіки з Українською Народною Республікою в одну суверенну Народну Республіку. Віднині злилися в одно Галичина, Буковина, Закарпаття, Наддніпрянська Україна в одну Велику Україну.

На жаль, це обєднання виявилось нетривким, і невдовзі історія розпорядилась так, що окремі частини українських земель знову опинились у складі різних держав. А методи, якими було здійснене нове обєднання сходу і заходу в 1939 році, полишили в думах мільйонів українців незагоєні рани.

Складні історичні події сформували підґрунтя для відродження незалежної соборної демократичної України та утвердження національної ідеї. Отож зрозуміло, чому однією з перших акцій, до яких вдалися патріотичні сили в передчутті розпаду СРСР, а саме 21 січня 1990р., став живий ланцюг між Києвом і Львовом як символ духовної єдності людей східних і західних земель України, як запорука існування єдиної, соборної України.

З метою  формування національної свідомості школярів, виховання у них почуття патріотизму та з нагоди відзначення Дня Соборності України в ліцеї  організовано та проведено ряд заходів:

  • Святкова лінійка, у ході якої учні 10-А класу докладно доповіли про шлях України до воззєднання; ліцеїсти хвилиною мовчання вшанували память всіх, хто загинув за суверенітет, єдність та незалежність нашої держави та створили масову формацію єднання Сходу і Заходу України;

  • Тематична виставка літератури в бібліотеці медичного ліцею;

  • Виховні години по класах Україна єдина країна;

  • Стендові доповіді, присвячені видатним сторінкам історії УНР та ЗУНР.

День Соборності це нагадування про те, що сила нашої держави в єдності українських земель.

 

 

День Збройних Сил України в медичному ліцеї

 

6 грудня 1991 року Верховна Рада прийняла Закон Про оборону України та Про Збройні Сили України. Тому саме ця дата увійшла в історію нашої держави як День Збройних Сил України.  Свято відзначається щорічно , як данина памяті тисячам воїнів, які загинули в битвах за свободу, волю та незалежність України.

Загальне професійне свято всіх українських військовослужбовців давно заслужило всенародну повагу і шану. Доблесть і честь солдатів і офіцерів  в цьому справжня сила української армії . У день свята з відчуттям глибокої пошани  учні та вчителі медичного ліцею   провели уроки мужності, виховні години,  тематичні експозиції, долучилися до волонтерської акції Допоможи солдату. Свої малюнки та листи вдячності, новорічні подарунки ліцеїсти  передадуть солдатам у зону АТО.

 

 

День гідності і свободи

 

 

Президент Петро Порошенко підписав указ про відзначення  21 листопада Дня Гідності та Свободи.  Україна це територія гідності і свободи. Такими нас зробила не одна, а дві революції  Майдан 2004 року, який був Святом Свободи, і Революція 2013 року, Революція Гідності", основні події якої розпочались саме 21 листопада на майдані.  Ввечері Окружний адміністративний суд Києва прийняв рішення про обмеження проведення акцій на з 22 листопада 2013 року по 7 січня 2014 року на Майдані Незалежності, вул.Хрещатик та Європейській площі у м.Києві.

Обурені рішенням уряду України призупинити підготовку до підписання угоди про асоціацію з Євросоюзом ввечері зібралися на Майдані Незалежності в Києві  майже 1000 українців. Це був надзвичайно важкий іспит для України, коли українці продемонстрували свою європейськість, гідність, своє прагнення до свободи.

Майдан наша українська, форма демократії й національної свідомості.  Доведена до розпачу нація, стомлена й розчарована, потребує нового відродження, нових національних патріотичних емоцій, нових ідей і героїв. Рушійною силою Майдану стала молодь представники нової генерації, яким неприйнятна відсталість, стереотипність мислення влади, що гальмує прогрес. 

Майдан це місце нашої національної згуртованості. Часто нарікаємо: ми, українці, не дружні, не щирі, але саме Майдан демонструє найкращі риси нашої національної ментальності. Ми стаємо добрішими, співчутливими, готовими допомогти харчами, грошима, транспортом, тоді як у повсякденні не проявляємо цих рис одне до одного. Саме там відчуваємо дух єдності, силу духовності й віри в себе те, чого нам бракує найбільше.

Майдан символ духовності й дієвості національної ідеї. Хай як не дивно, але саме на Майдані наша національна ідея реалізовується практично: ми співаємо гімн, за стрічками кольорів національного прапора впізнаємо однодумців, демонструємо солідарність із постраждалими під час АТО.  

У медичному ліцеї Дніпро день розпочався інформаційними хвилинками для учнів 9, 10, 11 класів. Виховні класні години Українська форма демократії, уроки мужності та книжкова виставка в бібліотеці були присвячені формуванню ідеалів свободи і демократії, вихованню патріотизму і мужності, донесенню до молодого покоління обєктивної інформації про доленосні події в Україні.

Память загиблих героїв Небесної сотні, захисників України вшанували хвилиною мовчання.

 

 

Благодійна акція учнів та співробітників

Дніпропетровського обласного медичного ліцею-інтернату Дніпро

 

 

Дуже тяжка година настала для жителів нашої рідної України. Ще рік тому ніхто з нас не міг подумати, що по ту сторону барикад будуть стояти наші сусіди. На сході країни активно ведуться бойові дії. Молоді бійці покинули свої сім`ї, родинне тепло, аби захищати нашу Батьківщину та нас її дітей

Щодня ЗМІ повідомляють про збільшення числа жертв та потерпілих у зонах АТО. У цей скрутний час кожен з нас повинен надавати посильну допомогу солдатам-учасникам АТО, адже це є громадянським обов'язком кожного українця.

Наш ліцей також не залишився осторонь. Силами  співробітників, ліцеїстів та їх батьків  були зібрані кошти для надання благодійної допомоги військовому госпіталю, який зараз дуже її потребує.

25 вересня 2014 року учні медичного ліцею разом з викладачами та лікарем  відвезли до військового  госпіталю теплі ковдри. Ту атмосферу болю та неспокою, яка там панує, неможливо передати словами. У військовому госпіталі лежать солдати в дуже тяжкому стані, деякі з них не можуть навіть ходити. Дивлячись на це, розумієш, що за твою Свободу та твоє Життя віддають своє Здоров`я солдати справжні Герої нашого часу.

Ми щиро закликаємо всіх прийти на допомогу нашим бійцям та нашій армії. Адже лише спільними зусиллями ми зможемо вилікувати потерпілих та не допустити нових жертв.

 

 

Слава Україні! Героям Слава!

Островська Євгенія, староста ліцею

 

 

Подорож до Національного заповідника Хортиця

 

 

Життя Дніпропетровського обласного медичного ліцею-інтернату Дніпро завжди наповнене яскравими барвами та незабутніми емоціями. За ініціативи нашого директора, Журавель Тетяни Олексіївни, учням часто влаштовують найрізноманітніші цікаві екскурсії.

Однією з таких незабутніх екскурсій стала подорож 18 вересня 2014 року до Національного заповідника Хортиця - унікального природного та історичного комплексу, що є одним з семи чудес України. Екскурсія до Запоріжжя проводилася в межах навчального проекту Козацькому роду нема переводу. Для ліцеїстів це була по-справжньому масштабна подія, адже на екскурсію вирушило 150 учнів 9-х, 10-х, 11-х класів, викладачі, співробітники   медичний ліцей у повному складі. 

Знайомство ліцеїстів із сторінками козацької історії розпочалось із захоплюючої подорожі водами Дніпра. Незважаючи на вітер і по-осінньому прохолодну погоду, всі екскурсанти зібралися на верхній палубі, щоб мати можливість краще роздивитись мальовничі дніпровські береги. Учні побачили найвужче місце Дніпра, величезні камяні валуни, які, можливо, були свідками козацьких подорожей і битв. Всіх вразила величність і монументальність запорізької греблі, найстарішої ГЕС в Україні. Особливо зацікавило  ліцеїстів шлюзування. Учні мали змогу на екскурсійному кораблі за допомогою шлюзів опуститися на 36 метрів!  До речі, це найглибший шлюз у світі.

Проходячи заповідними стежками острова, ми попрямували  на оглядову екскурсію по історико-культурному комплексу Запорозька Січ. Екскурсія дала змогу своїми очима побачити узагальнюючий образ столиці Вольностей Війська Запорозького Низового. Відвідати помешкання  та господарські будівлі степових лицарів. Довідатись про побут і звичаї як запорожців, так і населення тогочасних українських земель. Відчути дух козацької доби.

Реконструкція столиці козацьких земель  не є копією жодної з вісьмох Запорозьких Січей. Це узагальнений образ козацької столиці, в якому представлено головні будівлі, притаманні Запорозьким Січам: церква, курені, будинок кошового отамана, канцелярія, військові скарбнички, школа, пушкарня. На передмісті: кузня, гончарня, шинок та грецька хата для заїзджих гостей. Історико-культурний комплекс Запорозька Січ на острові Хортиця дав  цілісне уявлення про таке унікальне явище, яким було в історії України запорозьке козацтво. Ліцеїсти цілком поринули в чудову атмосферу, а на згадку зробили безліч фотографій, щоб назавжди закарбувати в памяті  незабутню подорож.

Далі ліцеїсти мали змогу відвідати єдиний в Україні Музей історії запорозького козацтва єдиний у своєму роді музей, що знайомить відвідувачів з унікальним явищем української та світової історії, славетним лицарством, захисником українського народу запорозьким козацтвом. У музеї ліцеїсти змогли доторкнутися до минулого і на власні очі побачити сліди перебування практично всіх народів, що мешкали на степових просторах Північного Причорноморя і на Святій хортицькій землі: культові памятки-святилища епохи бронзи, скіфські кургани та камяні половецькі ідоли. За археологічними даними,за часів існування Київської Русі, на Хортиці загинув київський князь Святослав. Битві князя та його дружини у дніпровських порогів присвячена одна з діорам музею. Основна експозиція музею розповідає про воєнні походи козаків, господарську діяльність, звичаї та культуру Запорозької Січі.

Учасники екскурсії й не помітили, як проминув час, і ліцеїсти вже мали повертатися до рідного міста. Подорож видалася вдалою, за один  день учні отримали наймовірну кількість вражень. А насичена, емоційна розповідь екскурсовода в автобусі під час переїзду до Запоріжжя та повернення до Дніпропетровська ознайомила учнів із цікавими фактами історії нашого краю.

Всі учасники експедиції зрозуміли, що наша країна наш найбільший скарб, який ми повинні оберігати та цінувати!

Наостанок хотілося б висловити подяку нашому директору , вчителям, екскурсоводам за організацію та проведення навчального проекту Козацькому роду нема переводу. 

 

 

 

Перший урок Україна єдина країна

В дитинстві відкриваєш материк,

котрий назветься потім Батьківщина.

Ліна Костенко

 

1 вересня! Новий 2014-2015 навчальний рік у Дніпропетровському обласному медичному ліцеї-інтернаті Дніпро традиційно розпочався державним урочистим святом Днем знань! Тема першого уроку Україна єдина країна обумовлена суспільно-політичною ситуацією в країні, тривожними і трагічними подіями останніх місяців і окупацією Російською Федерацією Криму, збройними акціями російських терористів у східних регіонах України. Вищеназвана тема запропонована Міністерством освіти і науки України, Департаментом освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації.

Перший урок для ліцеїстів проводили учні 11-А класу, згуртовані вчителем історії Слугіною А.О. Лунають фанфари, вносять Державний Прапор України, звучить Гімн України!

Староста ліцею Островська Євгенія наголошує, що Дніпропетровщина неповторний куточок України, серце і душа степового краю та металургії. Мальовничі ландшафти, помірний клімат, багато земних скарбів, мудрість доброзичливих та працьовитих людей, віками сформований самобутній словянський менталітет все це теплом і щирістю захоплює всіх , хто тут народився та виріс, або хоч раз побував у цих благодатних місцях. Наш край знаний на весь світ як такий, що дав людству багато відомих імен : геніальних вчених, талановитих митців і письменників, громадських діячів та політиків, життя і праця яких істотно вплинули на розвиток суспільства.

Учень 11-А класу Четвертак Гліб звертає увагу ліцеїстів на те, що незалежність України заслуга не лише певних політичних сил та рухів, але й усього українського народу, здійснення мрій багатьох його поколінь. Завжди, навіть за найменш сприятливих обставин, проголошувалась державність, зокрема тільки в XX столітті чотири рази: 22 січня 1918 року (IV Універсал Центральної Ради), 30 червня 1941 року у Львові (Акт відновлення Української держави), 5 жовтня того ж року в Києві, 24 серпня 1991 року (Акт проголошення незалежності України). А ще ж проголошення в листопаді 1918 року Західно-Української Народної Республіки (ЗУНР), проголошення незалежності Карпатської України (березень 1939 року).

Цікавою стала доповідь Гулієвої Ефсане про офіційний символ країни Державний Прапор України.. Національні символи - це свідчення високого

духу народу, його історичних прагнень, унікальності, своєрідний генетичний

код нації. Вони покликані служити надійною основою формування громадянських рис особистості, її патріотизму, національної свідомості. Далі 11-класники: Корепанова Юлія, Шевченко Даря, Марченко Тетяна та Падурець Тимофій провели для присутніх на уроці захоплюючу вікторину Національні символи держави, а також продемонстрували документальний фільм Як небо, як даль соловїна не кінчається Україна.

Доцільно учні ліцею Власов Ілля та Анверлі Айтен розкрили сутність окремих статей Конституції України, що визначають цінності української нації: державний суверенітет, незалежність, територіальну цілісність й демократичні засади державного устрою. Старшокласники підкреслили, що Основний Закон закріплює невідємні права і свободи людини та громадянина, які належать їм від народження, гарантуються державою та становлять ядро правового статусу особи в Україні

Під час проведення Першого уроку, звертаючись до подій минулого й сьогодення, вчитель історії Слугіна А.О. наголосила на споконвічному прагненні українського народу до вільного, щасливого, заможного життя, відзначила подвиги українських військових та добровольців у боротьбі з російськими бойовиками. Анжеліка Олександрівна оголосила хвилину мовчання з метою вшанування Героїв Небесної Сотні, воїнів та інших загиблих у боротьбі за свободу та єдність нашої держави.

Учні 11-А класу Сорокопуд Софія і Новицький Владислав визначили ключові події історико-патріотичного календаря 2014 року: в поточному році відзначаємо 200-ту річницю від дня народження Т.Г.Шевченка, 70-річчя визволення України від німецько-фашистських загарбників, 25-річчя виведення військ із Афганістану. 2014 рік ми запамятаємо як рік розпачу та болю, військової конфронтації на Сході країни, рік випробування на мужність і міцність українського духу та патріотизму. Червоними маками устеляють герої простори Донеччини та Луганщини Але міцнішим стає голос народу: Слава Україні! і у відповідь: Героям слава! 

Головна Уроки мужності Абітурієнту Досягнення Проекти Щоденник Газета Колектив Державні закупівлі

Дніпропетровський обласний медичний ліцей-інтернат "Дніпро" 2004-2017

Сторінка оновлена 16.06.2017